באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לשימוש זה. למידע נוסף עיין בתנאי השימוש




 

מדוע כדאי לטפל בפטרת ציפורניים דווקא בחורף

 

חורף הוא הזמן המושלם להתכרבל בשמיכה עם כוס שוקו חמה, לצאת עם מגפיים לטיול שלוליות מהנה, לנשום אוויר נקי, ו... להיפטר מהתופעה המטרידה הנקראת פטרת ציפורניים. כיום זה כבר הרבה יותר פשוט ונוח

 

אם גם אתם סובלים מתופעה הנקראת פטרת ציפורניים, תדעו שאתם לא לבד – כ-10% מהאוכלוסייה בעולם המערבי סובלת מהתופעה. אם אתם בני 70 ומעלה – יש לכם סיכוי של 50% לסבול ממנה. פטרת ציפורניים עלולה לשנות את מראה הציפורן הנגועה לעבה יותר ביחס לציפורניים האחרות, להוביל לשינוי בצבע הציפורן ובמקרים קיצוניים אף לגרום להתנתקותה מהאצבע ולכאב. הפגיעה האסתטית גורמת למבוכה ולרוב אנשים מסתירים את הציפורניים, אם על-ידי נעילת נעליים סגורות, או אם מדובר בנשים גם על-ידי לק קוסמטי. 

החדשות הטובות הן שלפטרת ציפורניים יש טיפול המחזיר לכף הרגל מראה אסתטי ובריא. מהי הדרך הטובה והנוחה ביותר לטפל בתופעה? ולמה החורף היא העונה המתאימה ביותר לכך? – בכתבה הבאה.

 

 

מהי פטרת ציפורניים?

פטרת ציפורניים היא זיהום פטרייתי שיכול להתפתח אצל כל אחד, אך יש אנשים שהם רגישים יותר מאחרים להידבקות. הפטריות הגורמות לפטרת נמצאות במקומות שונים בהם הולכים יחפים, כמו מקלחות של בתי מלון, חדרי כושר ובריכות, והן עלולות להימצא גם על כלים נגועים לטיפול בציפורניים ובמקומות נוספים.

למרות שפטרת ציפורניים יכולה להימצא גם על הידיים, לרוב היא תתפתח על כפות הרגליים - מאחר והן סגורות בתוך גרביים ונעליים לשעות ארוכות, בתנאים של חום, חושך ולחות המתאימים להתפתחות הפטרת ולשגשוגה. ציפורן נגועה אחת עלולה להדביק את יתר האצבעות בכף הרגל, ובכך להעצים את הבעיה ולהקשות על הטיפול בה.

 

נשמע קצת מסובך. האם יש דרך להקל על הטיפול נגד פטרת ציפורניים?

מאחר ופטריות הציפורניים הן עקשניות לטיפול ונוטות לחזור, הטיפול בהן הוא בהכרח ארוך ומתמשך - אך יש דרך להקל על הטיפול, באמצעות תכשיר הנקרא 'אמטריקס' של חברת התרופות פאדאגיס, שאינו דורש מרשם רופא. אמטריקס הוא תמיסה אשר יעילותה נבדקה במספר מחקרים קליניים. עם אמטריקס מתחילים לראות שיפור במראה הציפורן כבר לאחר 1-2 שבועות, והוא אינו מצריך התעסקות מרובה – רק מריחה אחת ליום, ללא שיוף או חבישה של הציפורן - ולכן קל יותר להתמיד בטיפול.

משך הטיפול באמטריקס משתנה בהתאם לחומרת הפטרת, ואורך בדרך כלל 3-6 חודשים. התכשיר מצליח לחדור דרך פלטת הציפורן, להרוג את הפטרייה ובכך מאפשר צמיחה של ציפורן בריאה יותר. משך הטיפול תלוי בחומרת ההדבקה, למשל: האם ההדבקה היא רק בקצה הציפורן או שרוב הציפורן נגועה. יש לקחת בחשבון שקצב צמיחת הציפורניים הוא איטי, ולכן בכפות הרגליים הטיפול יכול להמשך חצי שנה ויותר, ויש להתאזר בסבלנות. כמו כן, כדאי להתחיל טיפול מייד כשמאבחנים את הבעיה.

 

למה הכי כדאי לטפל בפטרת ציפורניים דווקא בחורף?

החורף הוא העונה המושלמת לטיפול יעיל נגד פטרת ציפורניים. בחורף הולכים בנעליים סגורות המסתירות את המראה הלא אסתטי של כפות הרגליים הנגועות. לכן, דווקא בתקופה זו כדאי לבצע את הטיפול, המצריך משך זמן של מספר חודשים. עם בוא האביב והקיץ הלוהט - לא תצטרכו להסתיר את הרגליים ותוכלו לנעול סנדלים וכפכפים ממש כמו כולם.

לטיפול בפטרת ציפורניים דווקא בחורף ישנה גם סיבה בריאותית, הנובעת מהיותה של הפטרייה מדבקת. תנאי הלחות והחושך הקיימים בתוך הנעל הסגורה בחורף עלולים לגרום להדבקה של יתר הציפורניים בכף הרגל ובכך להחמיר את התופעה, להאריך את משך הטיפול הנדרש ואף להוביל לטיפול באמצעות כדורים, שהם לפעמים בעלי תופעות לוואי בלתי רצויות. טיפול נוח ופשוט כמו אמטריקס יכול למנוע את ההחמרה ולהוביל לפתרון.

הקדימו פתרון לתופעה המטרידה של פטרת ציפורניים – טפלו באמטריקס עכשיו בחורף!