באתר זה נעשה שימוש בקבצי cookies. המשך גלישתך באתר מהווה הסכמה לשימוש זה. למידע נוסף עיין בתנאי השימוש




 

פדיקור מניקור ופטריה בציפורן

ד"ר רון יניב - Dr. Ron Yaniv , מומחה לרפואת עור, אסתטיקה רפואית.

 

 

טיפולי מכוני יופי וקוסמטיקה עלולים לגרום להופעה של פטריה בציפורן, חשוב לבחור מטפלת או מכון פדיקור-מניקור מורשה עם צוות מיומן ומקצועי הקפדה על נהלי עבודה נאותים, ההדבקה נובעת בדרך כלל מחוסר הקפדה מספקת על חיטוי של כלי העבודה בין לקוחה ללקוחה, ההמלצה היא לבדוק שמתבצע חיטוי של כל מכשיר רב-פעמי כגון מספריים לאחר כל טיפול וטיפול, וככל הניתן להשתמש בציוד חד-פעמי ולהשליך מיד לאחר השימוש כמו פצירה למשל.

 

חוסר ההיענות של מטפלות מסוימות להוראות עבודה אלו ,גורמות להעברה של זיהום חיידקי ופטרייתי בין הלקוחות, כך שהלקוחה שבאה לפינוק לק-ג'ל למשל  יוצאת עם מטען עודף של פטרת ציפורניים ,אותה תגלה לאחר זמן מה כאשר הפטרייה תתרבה בציפורן וכאשר היא תוריד את הכיסוי היפה לציפורן לפני הטיפול הבא.

 

שימוש בתכשירי קוסמטיקה בזמן פטריה בציפורן

אפשר בהחלט להשתמש בתכשירי קוסמטיקה בזמן שאנו משתמשים בטיפול חיצוני שאינו לק כגון טיפות ,ספריי או ג'ל , חשוב ליישם את הטיפולים על החלק המרוחק של הציפורן, באזור שגוזרים אותה בין הציפורן לאצבע, במיוחד כאשר מטפלים בכדורים המגיעים דרך מחזור הדם לציפורן. חשוב לשים לב שאם בחרנו לטפל בפטרת בעזרת אמטריקס ,לא נוכל לשים בו זמנית לק לציפורן.

 

מה הם ההמלצות לשימוש נכון בתכשירי קוסמטיקה?

כלל ראשון הוא לא להתבייש אף פעם לשאול את הצוות האם הציוד עבר חיטוי או שנעשה שימוש בציוד חד פעמי, רוצים להיות בטוחים? כדאי לשקול להביא את הציוד שלכם מהבית, כולל בקבוק הלק. ההשקעה הזו משתלמת שכן יכולה לחסוך את הסיכון לפטרת ואת הטיפול בפטרת הציפורניים.

כמו כן יש להימנע מהסרת הקוטיקולה (השכבה הדקה בבסיס הציפורן שלעיתים קרובות מוסרת בפדיקור-מניקור), לשכבה זו תפקיד חשוב בהגנה על הציפורן מחדירה של זיהום ואין להסיר אותה.

 

סיכונים להדבקות שונות?

מעבר לבעיה הזיהומית של חיידקים ובעיקר פטריות – אנו רואים עלייה של נזקים לציפורניים ולעיתים לעור מסביבן עקב חומרי ההדבקה  למיניהם. פעמים רבות הנזק הכימי לציפורן נראה כמו פטריה, עם זאת תמונה ברורה יותר נוכל לקבל בתרבית האם מדובר בסוג זה או אחר של נזק לציפורן, לעיתים הנזק הוא משולב- גם נזק כימי וגם נזק זיהומי .

סיכון נוסף עליו דובר לאחרונה בתקשורת הוא החשיפה המוגברת לקרינה אולטרה-סגולה לצורך ייבוש הלק ג'ל. כידוע קרינת U  עלולה להגביר את הסיכון לסרטן העור.

 

מה הם הטיפולים המומלצים לטיפול בפטרייה בציפורן?

במקרה קל נוכל להסתפק בטיפול חיצוני כגון לק, אבל מקרים ממושכים בהם מספר ציפורניים נגועות או שהמעורבות של הציפורן כולל חלק ניכר ממנה נשאף לריפוי מלא, הדבר יצריך טיפול סיסטמי בכדורים, את הכדורים המתאימים יקבע רופא העור לאחר ביצוע תרבית פטריות לצורך אבחון סוג הפטרייה המדויק. טיפול מסוג זה מחייב מעקב בדיקות-דם, עוד סיבה טובה מדוע כדאי מלכתחילה להימנע מכל הבעיה.